W spocie telewizyjnym i radiowym, promującym XI Dzień Papieski, wykorzystano nagranie „Krzyżu Święty” z płyty Dominikańskiego Ośrodka Liturgicznego.
Akcję promocyjną przeprowadziła Fundacja Świętego Mikołaja. W jej ramach został przygotowany film reklamowy (30") oraz reklama radiowa (30"), w których wykorzystano fragment pieśni „Krzyżu Święty”, znajdującej się na płycie „Sławcie usta”, wydanej przez Dominikański Ośrodek Liturgiczny. Film był emitowany w TVP oraz innych stacjach.
Celem kampanii była promocja Dnia Papieskiego, hasła tego Dnia „Jan Paweł II Człowiek Modlitwy” oraz zbiórka pieniędzy na fundusz stypendialny dla zdolnej młodzieży z ubogich rodzin, który prowadzi Fundacja Episkopatu Polski Dzieło Nowego Tysiąclecia (www.dzielo.pl). Dzięki wsparciu darczyńców i przyjaciół, co roku coraz więcej młodych zdolnych ludzi może kontynuować naukę i rozwijać zainteresowania. Obecnie Fundacja wspomaga 2500 stypendystów – to największy fundusz stypendialny w Polsce.
Dzień Papieski jest obchodzony od 2001 r. zawsze w niedzielę poprzedzającą rocznicę wyboru Karola Wojtyły na Papieża. Na obchody Dnia składają się liczne wydarzenia związane z osobą Jana Pawła II: spotkania, koncerty oraz uroczyste msze święte.