Cały ostatni tydzień lipca poświęciliśmy na sesję nagraniową w Opactwie Sióstr Benedyktynek w Jarosławiu, gdzie przygotowywaliśmy dwie płyty.
Pierwsza z nich ukaże się na początku listopada i będzie skupiona wokół adwentu i czasu Bożego Narodzenia. Druga ukaże się na początku marca i będzie zawierać śpiewy z okresu Wielkiego Postu i Okresu Paschalnego. Śpiewy są zaczerpnięte ze śpiewników „Niepojęta Trójco”, tom I i II. Na płytach znajdzie się również blisko 10 śpiewów nie publikowanych w śpiewnikach, wśród nich kompozycje D. Kusza OP, P. Pałki i J. Tomalaka.
W nagraniu wzięli udział kompozytorzy muzyki liturgicznej, organizatorzy warsztatów liturgicznych i studiów poświęconych temu tematowi, a także członkowie zespołów wykonujących muzykę sakralną i twórcy schol liturgicznych z całej Polski. Staraliśmy się zebrać zespół, który możliwie szeroko reprezentowałby środowisko osób zaangażowanych w odnowę muzyki liturgicznej. W sopranach śpiewały: Agnieszka Bajda-Stec, Magdalena Głogowska, Anna Kubik, Marta Migut, Katarzyna Młynarska, Urszula Rogala, Emilia Trafiał, Sylwia Szulik; w altach: Bernardetta Franek, Agnieszka Kosecka-Wierzejska, Bogumiła Kaźmierczak, Barbara Kucharska, Zofia Nowak, Magdalena Rychlak, Anna Siciarek, Maria Żywica; w tenorach: Paweł Bębenek, Patryk Jadczak, Rafał Maciejewski, Mateusz Kowalski, Jan Krutul, Mateusz Kucharski, Wojciech Sznyk OP; w basach: Paweł Kisiel, Michał Kłos, Hubert Kowalski, Piotr Pałka, Jakub Tomalak, Łukasz Serwiński, Marcin Wasilewski-Kruk, Sławomir Witkowski. Na organach chórzystom akompaniował Henryk Krawczyk, organista bazyliki Świętej Trójcy w Krakowie i siedmioro instrumentalistów.
Płyty powstają z myślą o jubileuszu Zakonu Kaznodziejskiego i 30 lat pracy, jaką dominikanie włożyli w odnowę muzyki sakralnej. Zespół zebrany na nagranie dobrze pokazuje fakt, że nasza Fundacja jest faktycznie ośrodkiem, ponieważ zebraliśmy osoby z całej Polski, z którymi współpracujemy w podejmowanej misji odnowy liturgii. Nad nagraniem jako producent czuwała A. Pyrek, a nagranie realizował E. Sosulski.
Bardzo dziękujemy rektorowi kościoła, ks. M. Pieńkowskiemu, za życzliwe przyjęcie i udostępnienie świątyni na czas nagrań. Zależało nam, by nagrania odbywały się w przestrzeni sakralnej – takiej, w jakiej normalnie się wykonuje tę muzykę. Dziękujemy również ośrodkowi Przystań św. Benedykta za niebywałą gościnność i wsparcie naszego projektu.
Opactwo jest doskonale znane także miłośnikom muzyki dawnej, ponieważ w tutejszym kościele odbywa się co roku część wydarzeń w ramach festiwalu „Pieśń naszych korzeni”.
fot. Marcin Mituś